אדריכלות בתים פרטיים

לכל אחד כמעט יש חלום שיהיה לו בית משלו. אומנם היום בישראל די קשה לבנות בית בגלל העלויות הגבוהות אך עם קצת עזרה וקצת יצירתיות זה אפשרי בשביל לא מעט אנשים. כשכבר מחליטים לבנות בית ישנן שתי אפשרויות, או לקנות בית בבניין דירות או בית פרטי, כשיש לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות. בניית בית פרטי מצריכה תכנון נכון ומקצועי, ותחום אדריכלות בתים פרטיים הוא תחום נרחב מכיוון שיש אפשרויות שונות בבחירת בית כזה. אך בכל מקרה נצטרך איש מקצוע שיתכנן עבורנו את הבית שלנו בשביל שהוא יהיה פונקציונאלי, נוח וכייפי למגורים וכמובן יענה על כל הצרכים שלנו.

אדריכלות בתים פרטיים היא אומנות אך יחד עם זאת היא גם הנדסה של המבנה. תחום האדריכלות הוא תחום העוסק בתכנון כמו גם עיצוב מבנים וחללים שונים הן בהיבט הכולל והן בפרטים הקטנים. מכיוון שהנדסאי אדריכלות הוא זה ש"יוצר" את הבית הוא נחשב לאמן של ממש, וכשבוחרים אחד כזה צריך לבחור מישהו שיש לו אותו חזון עיצובי כמו שיש לדיירי הבית בשביל שהיה התאמה מלאה בתוצאות. אדריכלות היא תכנון הנותן אופי אסתטי ופונקציונאלי לבית הפרטי כמו גם לכל מבנה אחר.

אדריכלות בתים פרטיים: ההבדל בין תכנון בית פרטי בודד לבית דו משפחתי

בית פרטי בודד הוא בית שמתוכנן על מגרש שלם ויש לו ארבעה כיווני אויר, וצריך כמובן לתכנן גם את הגינה שמסביבו. הייחודיות שלו היא שהסגנון העתידי שלו הוא כמעט חופשי מכיוון שאין בתים שצמודים אליו. לעומת זאת בית דו משפחתי הוא בית שממוקם במגרש שחולק ל-2, ולכל אחד מהבתים יש רק שלושה כיווני אויר כמו גם פחות שטח בדרך כלל. אך ההבדל המשמעותי ביותר באדריכלות ותכנון של בית דו משפחתי הוא שאת החזית צריך לתכנן במקביל בשביל לקבל אחידות ואסתטיות של חזית הבית.

איך בוחרים הנדסאי אדריכלות לבתים פרטיים?

יש לא מעט הנדסאי אדריכלות לבתים פרטיים כמו ליאת באר, שמתמחים באדריכלות ספציפית של בתים מעין אלו. בבחירת איש מקצוע לבית פרטי הניסיון והעבודות הקודמות הם המשמעותיים ביותר ובשל כך הדבר הנכון ביותר עבור הלקוח הוא קודם כל לראות את עיצובי העבר של איש המקצוע בשביל לקבל את הרושם ולהבין את הסגנון שלו ורק אחר כך להתקדם לדברים עצמם.

בניית בית פרטי הוא עניין מעט מסובך שכוללמושגים חשובים כמו אדריכלות בתים פרטיים, ומספר שלבים קריטיים.

שלב ראשון: מגרש לבנייה

השלב הראשון בדרך שלכם לבית פרטי הוא מציאת מגרש. הבית שלכם לא יקום בחלל ריק, וכדי לבנות אותו אתם צריכים למצוא מגרש במיקום שאתם אוהבים, ובמחיר שאתם מוכנים לשלם. ברגע שיש לכם מגרש תוכלו להמשיך לעבר הבית הפרטי שלכם.

שלב שני: מדידות

בשלב הבא תידרשו לעזרתו של מודד מוסמך, שייצר מפה מצבית טופוגרפית בה יסומנו גבולות המגרש, קוי הבניין, דרכים, עצים, מבנים שכנים, ארונות חשמל וטלפון, מכסי ביוב ועוד המון פרטים שאתם לא תבחינו בהם במבט ראשון.

שלב שלישי: בחירת אדריכל

בשלב השלישי תבחרו אדריכל/הנדסאי אדריכלות המתמחה בתחום אדריכלות בתים פרטיים, אדריכל/הנדסאי אדריכלות כזה יידע לתכנן את הבית שלכם בצורה מפורטת תוך התחשבות בצרכים שלכם. אתם בונים בית פרטי בעצמכם, והיתרון הגדול בכך הוא שיש לכם חופש לבחור ולעצב כרצונכם. חשוב לבחור אדריכל/הנדסאי אדריכלות שיבין את הרצונות שלכם, ויידע ליצור מהם תכנון שלם ומיוחד שיכלול את הראיה העיצובית המיוחדת שלו עם הנטיות האישיות שלכם.

שלב רביעי: היתר בנייה

כמו שאתם בטח יודעים, אי אפשר לבנות בית בלי אישורים, לכן אחרי שהאדריכל/הנדסאי אדריכלות יסיים את תכנון הבית, הוא יכין תכנית להגשה, תכנית זו תהווה בקשה להיתר בנייה. התכנית הזו ידועה גם בשם גרמושקה, והיא תוגש לאישורם של כל הגופים הרלוונטיים. כדי שאכן ינתנו אישורים בצורה מהירה וקלה, חשוב מאוד שהתכנית שמשרטט האדריכל/הנדסאי אדריכלותתכלול את כל הפרטים הנדרשים, אחרת זה עלול להיות תהליך ארוך ומייגע.

שלב חמישי: בחירת קבלן ותהליך הבנייה

בזמן שאתם מחכים לאישור הבנייה, אתם יכולים להתחיל לחפש קבלן. תוכלו לבחור קבלן אחד שיבצע את כל העבודות, או קבלן שיבצע את עבודות השלד וקבלני משנה שיבצעו את עבודות הגמר. לכל אחת מהשיטות היתרונות והחסרונות שלה, ואם אתם רוצים מידע נוסף על אדריכלות בתים פרטיים ובחירת קבלן, כדאי שתפנו למשרד אדריכלות מקצועי, ליאת באר אדריכלות ועיצוב פנים.

בואו נדבר

השאירו פרטים בטופס ונשוב בהקדם.

כל הזכויות שמורות לליאת באר - אדריכלות ועיצוב פנים