עיצוב פנים דירות

מדוע אנחנו צריכים מעצב פנים לדירה שלנו? ראשית כל, עיצוב הבית שלנו משפיע באופן משמעותי על איכות חיינו. ניתן אף לומר כי ביתנו משקף אותו במידה מסוימת, אם לא במידה רבה. בשנים האחרונות עיצוב פנים דירות הינו תחום אשר משלב בתוכו גם את תכנון החללים הפנימיים של הדירה והוא עוסק למעשה בכל הפרטים הקשורים לכל החללים הפנימיים של הדירה מתוך ההבנה שכל פרט משפיע בצורה כזו או אחרת על הנראות הכללית של החלל ועל כלל השימושים אשר נעשים בו. בשורה התחתונה הוא משפיע על איכות החיים של האדם עבורו עוצבה הדירה. אין ספק שלמעצב הפנים קיימת אחריות כבדה על כתפיו, אחריות אשר הוא ישמח לקחת על עצמו. 

עיצוב פנים משפיע על הגוף ונפש

תפקידו של עצוב פנים דירות הוא לשרת את האדם בסביבה הפרטית שלו והחשובה ביותר עבורו, בכל הנוגע לכלל הצרכים שלו. החל מצרכיו הפיזיים הבסיסיים ביותר ועד לצרכים הנפשיים שלו של נוחות, חום וסביבה נעימה להתגורר בה. כישרונו של מעצב הפנים באה לידי ביטוי כאשר הוא מצליח לתרגם את צרכיו ורצונותיו של הלקוח לעיצוב הדירה ולהפוך אותם לדבר מוחשי באמצעות אלמנטים של עיצוב. 

חלק מהנושאים בהם עוסק מעצב הפנים הם: תכנון הפתחים של הדירה, תכנון שקעי ונקודות החשמל, תאורה, ריהוט, צבע, שימוש בחומרי גלם, חיפויים לקירות ולרצפה וכד'. כמובן שמעצב הפנים צריך להיות טיפה פסיכולוג לעיתים קרובות. ניתן לומר כי עליו להתמחות במספר רב של תחומים במקביל היות והוא עוסק בנושאים נוספים מעבר לעיצוב ולתכנון עצמו. עליו להכיר לעומק את חומרי הגלם השונים, התנהגותם והשימושים שיש לעשות בהם. כמו כן, הוא צריך להיות בעל ידע בתחומים רבים הקשורים בבנייה, בחשמל וכד'. 

תוך כדי תהליך עיצוב הדירה שלנו אנו מפתחים קשר עם מעצב הפנים שלנו, היות ואנו מפקידים בידיו את אחד המקומות החשובים ביותר שלנו וזו אחריות גדולה. הוא צריך להבין אותנו ולדעת לתרגם את הרצונות שלנו הלכה למעשה. חשוב לבחור מעצב פנים שנוכל לסמוך עליו ולדעת שהבית שלנו נמצא בידיים טובות ומקצועיות. 

עיצוב פנים – דירות המשלבות פרטי אומנות

בעיצוב פנים דירות רבות מאובזרות גם בפרטי אומנות שונים. אלו כמובן מהווים אלמנטים משמעותיים הנוגעים בעיצוב החללים ובביטוי הטעם האישי של בעלי הדירה. 

מעצבי פנים, העוסקים בעיצוב פנים דירות, רואים בחפצי אומנות כפריטים משמעותיים וייחודיים בחללים אותם הם נדרשים לעצב. בעלי בתים אשר עוסקים בעצמם באומנות בוחנים לא פעם, יחד עם מעצב הפנים שלהם, כיצד לשלב את פרטי האומנות שלהם בחלל ביתם, כשחלק אחר של הפריטים שיצרו מוצאים מקומם גם בעיצוב הפנים של דירות אחרות. 

שילוב אומנות בחללים המרכזיים

עיצוב פנים דירות שבהן נרצה לשלב פרטי אומנות חייב להתחיל מלב הבית הכוללים את החללים המרכזיים – הסלון ופינת האוכל. בכל הנוגע לשילוב תמונות, ניתן לבחור פאה באותם חללים כשזו תשמש כקיר גלריה שעליו ניתן יהיה להציג מספר תמונות או לבחור בתלייה של תמונה אחת גדולה ורחבה. 

שילוב, כאמור, של מספר יצירות על גבי הקיר חשוב שייעשה תוך בחירה ביצירה אחת שתוגדר כעוגן של שאר היצירות. חשוב להתחיל מאותה יצירת עוגן ובאופן הדרגתי לשלב סביבה יצירות נוספות. חשוב כמובן לרווח בין כל יצירה שתליתם אך להימנע מריווחים הגבוהים משבע ס"מ אשר עלולים ליצור תחושה של תלישות בין כל היצירות. 

שילוב אומנות בחללים משניים

בחללים המשניים של הבית קיימת חשיבות להטות אוזן לתחומי עניין אהובים של דיירי הבית. במקרים ובהם מדובר על חדרים של הילדים בבית יש כמובן לתת דגש לפריט אומנות המבטא את אהבתם ואופיים לתחום אומנותי מסוים. 

בחללים המשניים חשוב שמיקום פרטי אומנות ייעשה במקום המאפשר גישה וויזואלית נוחה, כשפריט האומנות יעורר סקרנות ויצירתיות לאורך זמן רב ולא יהפוך בנאלי ומשעמם בתוך זמן קצר. 

שילוב קומפוזיציה בחלל

בהחלטה על מיקום תמונה אומנותית המהווה חלק מקומפוזיציה במסגרת פרויקט עיצוב פנים דירות, חשוב כמובן להתייחס לגודל הקיר, גובהו, מרחק הצפייה ממנו, למקורות האור הטבעיים והמלאכותיים ועוד. בטרם החלטתם איזו תמונה לשלב חשוב אף לצלם את הקיר מרחוק יחד עם פריטים נוספים מסביבו. התמונה מרחוק מאפשרת לבחון בהמשך אילו יצירות אומנות יהוו תוספת כוח לחלל ואף יהוו חיזוק לנוכחות שאר הפריטים סביב.

מה חשוב לדעת על עיצוב פנים לדירה שלכם?

בין אם מדובר בעיצוב דירות קטנות, עיצוב דירות יוקרה, עיצוב דירת גן או דירת גג – מטרת עיצוב פנים דירות היא להביא את התוכניות והחלומות שלכם למראה הבית לידי מימוש.

התפיסה העיצובית עושה הבדל עצום בכל הקשור לחלוקה הכללית של החלל ועד לשימוש בפריטים קטנים ומרשימים. משילוב של פסלים ויצירות אומנו ועד לפריטים כמו פסנתר כנף יד שניה. עיצוב פנים הדירה על ידי מעצבת פנים מומלצת מאפשר לראות את התמונה הגדולה מבלי להתעלם מהפרטים הקטנים, לשלב בין עיצוב פנים יוקרתי לאדריכלות מודרנית או כפרית ולהביא את החזון שלכם אל המציאות.

בין אם מדובר בדירת דופלקס, דירת גן או דירת גג, בין אם מדובר בסגנון מודרני ונקי או כפרי, עתיק או אקלקטי – נביא אל עיצוב הדירה חומרים שונים, אריחים ייחודיים וגופי תאורה מיוחדים שיתרמו לאווירה שאתם רוצים בבית שלכם.

למה חשוב לבחור נכון מומחית לעיצוב פנים דירות?

מעצבת דירות מומחית תדע לעצב את הדירה באופן כזה שימקסם את הפוטנציאל הטמון בדירה ותצל את שטח הנכס שלכם באופן מושכל, וכך תקבלו חווית מגורים נפלאה. 

רוצים שהדירה שלכם תיראה ייחודית? בתהליך משותף, נעים ולא יקר נשקיע יחד בפרטי עיצוב ייחודיים ואיכותיים בעלי תעוזה ומעוף.

מה אתם רוצים שהדירה שלכם תשדר? מהו סגנון החיים שלכם? מה שלא תבחרו – כל האלמנטים שנכניס יחד לדירה יהיו מושלמים מבחינת הגימור, השתלבות בחלל וסטיילינג.

עם אדריכלית ומעצבת פנים מנוסה, כישרונית ובעלת ניסיון, תהיו בטוחים כי התקציב שייעדתם לעיצוב פנים הדירה מושקע באופן חכם ומנוהל היטב. תקבלו הדרכה לאורך הדרך ואת בעלי המקצוע הטובים בתחומם – התוצאה הסופית תהיה דירת החלומות שלכם!

יחד נגבש קונספט עיצובי, נגדיר תקציב לטובת עיצוב דירה ונתאם ציפיות בכדי שתקבלו את בית חלומותיכם. בעזרת רעיונות לניצול נכון ויעיל של חלל הדירה, תהיו בטוחים שאתם בידיים טובות ושהדירה שלכם תעוצב על פי העקרונות האדריכליים לעיצוב פנים דירות ולעיצוב מוקפד. כך למשל, בדירה קטנה אנחנו רוצים לייעל את השטח, ובדירה גדולה אנחנו רוצים ליצור אינטימיות. עיצוב דירות נועד לפתור אתגרים שונים ולשדרג את מרחב המחיה שלנו.

ליאת באר, הנדסאית אדריכלות, חיה ונושמת עיצוב, מרגישה אתכם ואת החלל והחזון שאתם מביאים אליו ויחד אתכם תעצב את דירת החלומות שלכם!

בואו נדבר

השאירו פרטים בטופס ונשוב בהקדם.

כל הזכויות שמורות לליאת באר - אדריכלות ועיצוב פנים