טלפון
טלפון
title-decor-line

עיצוב פנים למשרדים

title-decor-line


עיצוב פנים למשרדים | ליאת בארתפיסת האדריכלות המודרנית הנוגעת אל עיצוב פנים למשרדים עברה בשנים האחרונות תהפוכות משמעותיות רבות. בעבר שמרה הגישה העיצובית על קוים פשוטים וסטנדרטיים כמו דלפק קבלה עם עמדת מחשב, פינת המתנה סולידית, ריהוט משרדי, ארונות אחסון או מדפים עבור הניירת המשרדית וכדומה.

השינויים התפיסתיים שהתחוללו בעשור האחרון הובילו את מעצבי הפנים לזהות את הפוטנציאל הטמון בעיצוב לשמש ככלי ייצוגי לצורך מיתוג העסק, הדגשת התרבות הארגונית המאפיינת אותו, הרחבת מעגל הלקוחות ואף כאמצעי למשיכת עובדים מקצועיים ואיכותיים.

תחום עיצוב פנים למשרדים הושפע רבות מהראייה הפסיכולוגית ותחום הפסיכולוגיה הארגונית בפרט, כשההשלכות הובילו למהפך המתייחס לעצם עשיית השימוש בכלים מענפי הפסיכולוגיה כפוטנציאל להגדלת הסיכויים להגשמת היעדים כמו גם להיבט העיצובי החזותי.

 

עיצוב פנים למשרדים עם אמירה ברורה קונספט ייחודי המותאם לערכי הארגון


עיצוב פנים למשרדים בתפיסה המודרנית נשען על הנחת היסוד שחזות המשרד משפיעה במידה רבה על תת המודע של הלקוח והחלטתו אם לצרוך את השירות שהמשרד מציע או להעדיף להמשיך בחיפושים ולקבל את השירות במקום אחר.

ליאת באר, הנדסאית אדריכלות ועיצוב פנים, מסבירה שבעולם עיצוב המשרדים שמים כיום את דגש על קונספט ייחודי המותאם לערכים של הארגון ושמאחוריו עומדת אמירה ברורה המבדלת אותו מיתר הארגונים המתחרים ומדגישה את מעלותיו ויתרונותיו בהשוואה אליהם.

ליאת באר מוסיפה שהתהליך לבניית הקונספט העיצובי דורש התייחסות למגוון רחב של שיקולים החל מחלוקת החלל ובחירת החומרים והגוונים, וכלה באופי השימוש בחללים השונים, מיקום הרהיטים בחדר ותכנון מערך התאורה, אם במטרה למשוך לקוחות פוטנציאליים ואם במטרה לטעת בהם חוויית רכישה שתגרום להם להפוך ללקוחות קבועים.

השפעה ישירה על המוטיבציה של העובדים, היעילות והתפוקה


עיצוב פנים למשרדים ובתי עסק בגישה המודרנית מותאם לקו החשיבה וצרכיו של לקוח פוטנציאלי, אך חשוב להתייחס בתהליך התכנוני גם ברווחתם של העובדים. מחקרים שנעשו בתחום מראים כי משרדים מאווררים ומוארים היטב ומעוצבים בסגנון המשרה אווירה נעימה ונינוחה, יכול להשפיע ישירות על המוטיבציה של העובדים, יעילותם, איכות השירות שהם מעניקים ללקוח ורמת תפוקתם.

ליאת באר מדגישה שבמקרים רבים מהווה המשרד כמעין בית שני לעובדיו, ומכיוון שהם עשויים לבלות בו שעות לא מבוטלות מזמנם, חשוב להקפיד על עיצוב סביבת העבודה המאפשרת להם למצות את כישוריהם באופן אופטימלי.

על כן, בעת עיצובו של המשרד, החנות או כל בית עסק, יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים מהותיים כגון אופי המשרד והאווירה שהוא אמור לשדר, סוג השירותים שהוא מציע ואפיון הלקוחות הפוטנציאליים. בנוסף, יש להביא בחשבון את היקף פעילותו של בית העסק, מספר העובדים הנוכחי והעתידי, התרבות הארגונית הנהוגה בו וכדומה.